FANDOM


Here's how Lockdown's ship goes in Weekenders Adventures of Transformers: Age of Extinction.

[The ship comes in]

Lockdown: Take that human to the trash.

[Down below people are running and screaming]

Attinger: My team in on the way, this is a CIA operation. This is my asset. Tell the military to stand down. Hang on, I have a White House.

Chief: [on phone] Agent, hello! Oh, my goodness. Boy, is it a flurry of excitement over here at the White House. Everybody is super, super mad, at me. So, I went over my notes from our last meeting. And I'm not sure when you said anything about "A giant alien warship over Michigan Avenue".

Attinger: Tell the President, this is not an attack.

[On Lockdown's ship]

Lockdown: Remember this ship, Prime? Built for all you knights, you great crusaders, to explore the universe? Well, I commandeered it. It's my personal prison now.

[At the trash, Tessa, gets out of the car but when two buggy eyed robots see her, she hits them and escapes]

Tessa: Optimus, Yuri?

[With Optimus and Lockdown]

Guilmon: Where are we?

Lockdown: Welcome back to the Knights' Temenos, Prime.

Optimus: You have disgraced it.

[We see Grimlock]

J's Henchmen #1: In you go.

(He threw Calumon in the jar)

Calumon: That's no fun.

Lockdown: Join your fellow rebels, fugitive scum. It's for the rarest of specimens of worst, of the worst. It's taken centuries. But I've collected all the Knights but you. [puts Optimus in a cage] The creators just want to sweep there chessboard clean.

Optimus: We're slaves to no one.

Takato Matsuki: Yeah, what he said!

Lockdown: All this species mixing with species. It upsets the cosmic balance. The creators, they don't like it. They build you what your were told.

Hunter J: Stay and sit tight. My clients will arrive in about any minutes. Then they'll experimented on both of you.

[With our heroes]

Shane: Why Isn't it taking off yet?

Cade: Come on, Bee, it's descending you. You got to get on it!

Attinger: Savoy, mission accomplished. Lockdown has Prime, the deal is going down now.

Savoy: Picking up the Seed at the recon point.

[The helicopter flies to Lockdown's ship, and arrives as Tessa watches]

Lockdown: Much as I've enjoy the hunt. I won't miss your wretched planet. Our deal is done. One Prime, for one Seed.

[They put the Seed in the bag]

Lockdown: Handel it with care. I trust your species is ready.

Savoy: Don't worry about our species.

Lockdown: [to Kurumi] I brought what you requested. [throws Yuri (who has her hands covered in ice proof cuffs) to Kurumi]

Yuri: [grunts as she hits the floor and then gasps when she looks at Yuri]

Kurumi: [grabs Yuri] I never doubted you. 

Lockdown: Farewell, Earth.


[Back with our heroes]

Cade: Come on, come on!

[The ship takes off]

Cade: Bee, come on!

Hound: It's a bad idea. But I'm all about bad ideas. Let's go!

Cross-Hairs: Well, let's rock.

Kazu Shioda: Hang in there Takato. We're coming.

[They hop on, while the Planet Shuttle flies onto one the docking bays]

Shane: This is crazy.

Cade: Look, you wanna cut and run, you better do it now. I'm gonna die trying.

Shane: Hey, I'm not here to help you get your daughter. You're here to help me find my girlfriend.

Lockdown: Engage dark-matter drives. Full power.

[The ship gets in a clear position, while our heroes are inside]

Hound: We're behind enemy lines now. Lockdown's ship has booby traps. Eyes open.

Cross-Hairs: Beware of his bone grinders, brain blinders, flesh peelers, chromosomal inverters, catatonic sludge, black hole trapdoors, and of course, radiation.

Drift: We must be quick. We have the element of surprise. Let's try to use violence as a last resort. [tentacles come out while Drift kills it]

Cross-hairs: Get it!

Drift: I'll kill you, kill you!

Cross-Hairs: Ugh, I hate those things.

Cade: Freaky.

Drift: It's not alive anymore.

Cross-Hairs: Well, we looked. There not here. Let's go.

Cade: What? Hey I;m not going anywhere without Tessa.

Cross-Hairs: I'm unclear. What's in it for me?

Cade: What's in it for you?

Hound: [points a gun]

Cross-Hairs: Easy let's use words

Hound: What's in it for you is I don't kill you. We're getting the boss back, and girl. While the others get the tank engine, unicorn and the Ardendale Queen. Copy?

Cross-Hairs: Okay, okay, very persuasive, textbook machismo. Well then, we need to sabotage something.

Drift: Better hurry, because dark-matter drives are preparing to take off.

Cross-Hairs: Oh, wonderful.

Drift: I give us 10 minutes.

Shane: Is that what that sound is? The engines filling up? Are you telling me that thing's gonna be, this is gonna be flying out of here in 10 minutes?

Drift: Uh-huh.

Shane: 10 minutes?!

Drift: Could be nine, worst case, seven.

Hound: Humans, search cell blocks.

Cade: We're wasting time, lets go.

Hound: We'll find the center core.

Drift: Let's move.

Cross-Hairs: We're going to stop this nightmare ship.

Carver Descartes: Let's go down that way. Let's move!

[The camera zooms to Cade and Shane]

Cade: We're never gonna find her in this huge ship, like a needle in the hay stack.

Shane: TESSA!! [echoes]

Cade: Great great. Oh, that was real smooth. No, that was really smooth, letting everybody know we're in here. Now they're gonna be looking for us.

[The camera zooms to the Autobots]

Drift: Better hurry, Crosshairs, before we go into space.

Crosshairs: Ah. Here's a little jujube right here. [pulls out a plug] Hello, mama!

[outside the anchors latch onto a building]

Kurumi: What the? WHAT'S GOING ON?!

Lockdown: Who fired the anchors? Who's on my ship? We have a loose prisoner! [speaks alien]

The Grand Duke of Owls: Hey, Dread Steam. You go search the ship for anything out of the ordinary!

Dr. Eggman: Right! Oogie, Athena, come with me!

[at another room, Lockdown came to Chris]

Lockdown: Well Chris, you hate to see Tino dead, did you?

Chris: Yes!

Lockdown: Well, Tino is not here to save you now, or Sonic the Hedgehog! Tino's dead! Think about it! The one who saved you is now dead, killed and died right before you found out!

Chris: No! NO!! You're lying! You're trying to trick me!

Lockdown: You're the one who's lying. To yourself! You are refusing to accept the truth! Take it from someone who knows, you life will be miserable without Tino. He means everything to you, kid. But he's dead now. You friendship with him has come to an end, boy. When your life falls down everything you have comes down!

Chris: No! This can't be true! [runs off]

Kurumi: Chris!

Hunter J: (Brings out her Pokéball) Ariados...

Lockdown: Let him alone.. [turns around] So long, kid.

Hunter J: (Puts her Pokéball back) Very well. We'll get you kid, very soon.

[With Shane and Cade]

Cade: Hurry up. We got like six minutes.

Shane: We'll find her. [then sees something] Hold up.

[We see Lockdown's Decepticons]

Cade: Back up. Come on, these things are gonna find us. Come on these things are gonna find us. Hurry, hide.

Tessa: [sees the dogs, she runs and hides]

[then Cade and Shane come into one room, with swords stick out from the middle of it]

Cade: [pushes a sword, which opens up something]

Shane: Whoa.

[three spots open up and reveling weaponry]

Cade: Weapons! Come here. Help me. Hurry, hurry. [Shane comes over] Help me up.

Shane: There some weird sounds out there.

Cade: [pikc sup a sword and drops it to Shane]

[Then an alien toungh grabs Tessa's leg]

[With Shane and Cade]

Shane: What is that?

Cade: I don't know. Ready? Run.

[Guns fired, as they took cover]

Cade: We're not going down without a fight.

[2 buggy eyed robots are approaching]

Cade: They turn that corner, and we're gonna take them. You're ready or you gonna bale out on me?

Shane: No, I got your back.

Cade: Are you ready?!

Shane: Absolutely.

[Decepticons approached]

Cade: Don't bale out on me. Are you ready?!

Shane: Yeah, yeah, yeah. Whoa, okay! I surrender, I surrender [drops his gun which fires and kills one Decepticon] I'm sorry, I'm so, so, sorry.

Cade: What you do, how did you do that?!

Shane: I have no idea!

Cade: You no-good, [beep] little rat! [sword deploys a gun] Look at that. You see that? [fires]

Shane: Whoa!

Cade: You stay here, lucky charms. [comes out and shoots Decepticons] Oh man. I am so gonna patent this stuff.

Tessa: [picks up a knife and cuts the alien tongue, and then pulls it off her leg] Ew!

Cade: Tess!

Tessa: Dad! Help me!

Cade: Hey!

Shane: Tess?

Cade: Tess! [shoots Decepticons] Come on, move, move! Tessa!

[They come around and Tessa hugs Shane]

Tessa: Shane, I love you! You saved me! You saved me! 

Shane: I know, I know.

Tessa: Thank you. Thank you so much. Thank you, you saved me.

Cade: [jealous] Oh yeah, he saved you. Yeah, yeah. I think you and Mr. Surrender have a lot to catch up about, sweetie. He saved me, too. You should have seen him in there. I mean our hero. Let's go, Now.


[With the Autobots]

Hound: Eyes open.

Drift: I almost got it!

Hound: Big boy coming though! Move, move, move!

Cross-Hairs: Whoa!

Hound: This has got to be the supermax. Watch the corners.

Drift: There's a lot of cages.

Hound: Oh yeah, creepy critters in here.

Cross-Hairs: I don't wanna know what's in the big cage.

Hound: What's this?

Cross-Hairs: Hound, don't do it.

Hound: Aw, you don't look very dangerous in there. Oh, that's festering ugliness. [spits] I'm hit, I'm done, it's melting! It burns! Ugh, I think it's acid! Ah, nuts. It's just shizzle.

Crosshairs: I hope that's not contagious.

Hound: I got to hurt you know. You're just to disturbing to live. [takes out his shotgun] Take that, stupid! [shoots] Oh, you're dead.

Optimus: Hound!

Takato Matsuki: Guys!

Hound: He's alive!

Crosshairs: We're coming boss!

Jeri Katou: Takato!

Hound: Optimus, sound off!

Optimus: In here, quick!

Hound: Hang on, we're coming for ya!

Optimus: The arms of this Knight ship are detach! We can break free! It's a seperate ship! Hurry.

Hound: Where's the cockpit? Right or Left?

Optimus: Right!

Hound: I'm on it, boss.

[Drifit comes in and start cutting Optimus free]


Henry Wong: Takato!

Rika Nonaka: Let us get you guys out.

Leonardo: We'll free you in a second.

(Henry uses the paper clip to unlock the shackle on Takato's arms. While Rika uses the paper clip to unlock Takat's legs. Takato is now free. Donatello uses his code to hack the system on the electric shackle freeing Guilmon. Next Leonardo opens the jar freeing Calumon)

Takato Matsuki: Thank you guys.

Optimus: Hurry. We have no time.

Drift: Sensei.

Takato Matsuki: Now let's get out of here before J's clients shows up in any minutes.

Hound: Let's rock! [hops in the cockpit] I always wanted to fly one of these things. I'm there, boss!


[back with Cade, Shane, and Tessa]

Shane: Hey, Yeager techinologies, you gonna invent us a way out of this one?

[They come outside and look at the achor cables comeing from the ship]

Tessa: Oh, my God. I'm not doing this. I'm not doing that.

Cade: Yes, we are. [hops onto a set of cables] No, it's good. It's stable. Come on.

Tessa: No way.

Cade: Sweetie, you wanna know why I'm here? I'm here to proetct you.

Tessa: You've done great at that.

Cade: I want you to trust me right now,  we're getting down. Lets go.

[Teesa and Shane hop onto the cables]

[the 3 start to slowly tight-rope walk on the cables]

Cade: Don't look down, okay? Step, see, it's easy. Come on.

[the cables are now getting thinner]

Shane: Careful, theses cabels are starting to get thinner here!

Cade: Step, stpe, there.

Tessa: Oh, my God!

Cade: See, don't look down! All right? Don't look down! We're gonna be at the building at no time.

Shane: You okay Tess?

Cade: Keep stepping.

[2 choppers fly underneath]

Tessa: Oh, my God! Oh, my God, Dad!

Cade: All right, sweetie. You need to keep moving here, okay? Come on.

Tessa: I can't. I'm freaking out.

Cade: You need to move now!

Tessa: I'm not moving! I'm gong back to the ship!

[a jet flies above]

Cade: Whoa, shoot! You can't go back to the ship, honey!

Tessa: Watch me!

Cade: You are not 18 years old yet. And you're gonna do what I say! Now let's go!

[Then the Decepticon wolves come out]

Cade: We need to go this way, okay. Not that way. Talk to her, Romeo, now!

Shane: Come on for for God's sake!

Tessa: Do not start with me.

[the Decepticon wolves then start to climb down the cables]

Tessa: Oh, my God, what is that?

Cade: Alright, Tessa. Don't look back.

Tessa: Well, don't say that to me. Now I want to turn around.

Cade: it's nothing major, sweetie.

Tessa: Well that means it's totally major!

Cade: I'm gonna have to point this gun in your direction. It's gonna feel like it's in your direction, but I'm not.

Shane: You better hurry.

Tessa: Are you trying to kill me?

Cade: I had to buss my butt to get up here on this spaceship!

Shane: Shoot it!

Cade: Get down now! [cocks gun]

Tessa: Ah! [ducks]

Cade: [shoots the wolves]

[The wolves then bite the cables, then Bumblebee, Doraemon, Dorami, Kim, Shaggy, and Scooby came out]

[The cables break]

Shaggy: Hold on! [he shoots a cable of his own into the building]

Tessa: Oh, my God!

Cade: I'm coming! Hold on!

Scooby: [swings by his cable]

[The cables break as Bee jump [while Doraemon and Dorami fly] and grab them]

Cade: You're the best, Bee. You are the best!

Bumblebee: You damn right! And don't ever forget it.

Cade: You see that?! Look at me! We're off the ship, right?!

[Then we see Cross-Hairs, George, and Foduck on a ship]

Cross-Hairs: Bumblebee, Bumblebee, friendly! Enemy ships are coming in hot.

Kim Possible: Even Tie Fighters are coming!

Dorami: Take this you damn robot!! [blast her laser at the KSI robot]

Cross-Hairs: Get on, get on!

[They hop on and the ships that are firing give chase. Including the Tie Fighters]

Cade: They got three ships on them! 

Daphne: And there's six Tie Figthers on our tail!

Cross-Hairs: I'm giving it the juice! [thrust]

Fred: Bee, take them out!

Bumblebee: [fires a wire on a ship and pulls it and hits a ship]

Cade: Good move, Bee!

Cross-Hairs: This one's for you, morons! [fires rockets that destroy and bridge and hit 2 Decepticon ships one of the Tie Fighters]

Shido: Nice one, Cross-Hairs!

[The chase continues]

Shane: If there's gonna do something, you better do it!

Cade: Come on!

Cross-Hairs: I'm sick of this crap! You fly. [puts Bee in the cockipit] I shoot!

Dorami: That's it! if you want something done right, you gotta do it yourself! [flies towards the ships and Tie Fighters]

Cade: Hey! You better let me fire this huge gun and make this ship go faster!

Shane: Whoa, whoa, whoa!

Cross-Hairs: Listen up, crash course, tracer guns. Punch forward to fire, slide back to reload!

Cade: What?

Cross-Hairs: Punch, hold slide, repeat, punch, hold slide, repeat! 

Cade: Wait! What are you talking about?

Shane: I don't know what he means.

Cross-Hairs: Good luck.

Cade: Where you going?

Cross-Hairs: To lay some hate! [he jumps and fires]

Cade: Say it.

Shane: Okay.

Cade and Shane: Punch, hold slide, repeat, punch, hold slide, repeat!

Cade: Go. [they fired]

Shan: Yeah, I got one! Whoo!

Cade: These alien guns are awesome!

[2 more ships and Tie Fighters are chasing Holley Shiftwell as Doraemon and his friend's are close behind]

Dorami: Grr. YAH! [grabs one ship and throws it into the ground, which explodes] HA! HA!

[Dorami and Doraemon fire lasers at the jets of the other ship and Tie Fighter causing it to plummet to the ground]

Lor: Bee, take us under that tunnel!

[They went in a tunnel while they give chase [as the rest of the Tie Fighters are destroyed], Bumblebee goes up then they crashed]

Man: Okay, sir? You better have insurance.

Cade: Insurance? It's a freaking space ship, you don't give insurance on a freaking space ship. Good luck with that buddy! Is this your car, huh? [drinks Bud Lite] Sweetie, hand me my alien gun.

Tessa: [does so]

[The man runs]

Cade: Come here. Trust your dad.

Tessa: Okay.

[Then people run as we see Lockdown's ship]

Tohka: Come on guys. Hurry up, and get Chris and Yuri!

Ad blocker interference detected!


Wikia is a free-to-use site that makes money from advertising. We have a modified experience for viewers using ad blockers

Wikia is not accessible if you’ve made further modifications. Remove the custom ad blocker rule(s) and the page will load as expected.